De nakijk-carrousel

120 Groepen. 120 DVD’s. 720 Rapporten. En dat alles weer verspreiden onder 600 module-coördinatoren. Dat heeft me de afgelopen twee weken voor een belangrijk deel beziggehouden. Nee, ik ben geen docent logistiek. Maar wel verantwoordelijk voor het goed verlopen van deze operatie. Daarom stond ik twee weken geleden in het lokaal hiernaast om het inleveren georganiseerd te laten verlopen.

Wellicht begrijp je nu een beetje waarom deze blog er een beetje verlaten bij gelegen heeft, de afgelopen twee weken. Uiteraard hoef ik het nakijken niet allemaal zelf te doen, en gelukkig heb ik assistentie die dit vaker bij het handje heeft gehad (en, mag ik eigenlijk wel zeggen, het leeuwendeel van het werk doet – waarvoor mijn eindeloze dank!), je moet er toch wel even je hoofd bij houden om dit goed af te kunnen ronden. Er mag immers geen DVD, geen verslag, geen beoordelingsformulier zoekraken – en dat vereist een waterdichte administratie. Ook is het belangrijk om duidelijk te (blijven) communiceren over de deadlines, want we hebben als hogeschool een wettelijke termijn waarbinnen de cijfers gepubliceerd moeten worden. Terecht, maar dan mag er dus helemaal niets misgaan.

Hoewel het te vroeg is om iets te zeggen over cijfers en resultaten, is het wel verheugend te constateren dat bijna alle groepen hebben ingeleverd. Er waren helaas drie groepen te laat voor de deadline, maar de overige 116 groepen (één klas bestaat uit slechts 3 groepen hebben compleet ingeleverd). Een goed begin is het halve werk, dus dat stemt positief. Ook heb ik als docent Multimedia al een paar aardige films gezien. Ik ben dus benieuwd.

Inmiddels zijn de rapporten van de vakdocenten binnen, en worden ze verspreid onder de tutoren. Deze moeten de beoordelingen van de vakdocenten met elkaar combineren, om zo tot een eindcijfer te komen. Daarvoor hebben we nog twee dagen. Vervolgens mag onze opdrachtgever (Beeld en Geluid) met de rapporten aan de gang. Overigens hebben zij van alle rapporten al een managementsamenvatting ontvangen; de beste rapporten gaan meedingen naar een prijs.

Geef een reactie

